مرزدار مکتب شیعه

شناخت سیره پیامبر اعظم خدا و اهل بیت ( علیهم السلام )و شیعیان

مرزدار مکتب شیعه

شناخت سیره پیامبر اعظم خدا و اهل بیت ( علیهم السلام )و شیعیان

آخرین نظرات
چهارشنبه, ۲۶ خرداد ۱۳۹۵، ۰۵:۲۵ ق.ظ

دلیل ارادت سلفی ها به یزید بن معاویه چیست ؟


اسلام امو ی 

دلیل ارادت سلفی ها به یزید بن معاویه چیست ؟

سلفی ها در مورد یزید ابن معاویه معتقدند که :

1) شکی نیست که یزید فردی مسلمان ، اهل روزه ، متقی و مجاهدعلیه کفار بوده است . 

2) یزید از 12 خلیفه است که رسول الله فرمود : خلفا انتی اثنتا عشر ( خلفای من 12 نفر هستند که همپی از قریش هستند ) 

3 )بیعت مسلمین با یزید بیعتی شرعی و صحیح بوده است .

4) یزید هرگز قصد قتل حسین علیه السلام نکرد و اهل بیت او را اسیر نکرد بلکه اینها افعال ابن مرجانه بوده است و یزید هزگز راضی به آن نبود . 

5) لعن یزید ابن معاویه جایز نیست . 

این اعتقاد در مورد یزید ابن معاویه از سردمدار تفکر سلفی گری یعنی شیخ این تیمیه نشات می گیرد .


او در منهاج السنة جلد 2 می نویسد :  متواتر است اسلام معاویه و یزید و خلفا بنی امیه مو بنی عباس همچنین و نماز و روزه و جهاد آن ها . 

یعنی ابن تیمیه این مطلب را مفروغ عنه و واضح می داند . 

یزید از بزرگانی است که در تورات از او یاد شده است . در منهاج السنة در ج 4 می نویسد صفحه 310 : و این تصدیق ان چیزی است که نبی خبر داد که این دین عزیز است تا زمانی که 12 خلیفه از قریش حکومت کنند . این روایت در صحیح مسلم نیز هست . روایت از جابربن ثمره که  لا یزال هذا الدین منیعا و عزیزا الی اثنتی عشر خلیفة من قریش .  این دوازده نفر را ابن تیمیه اینگونه تفسیر می کند : ابوبکر عمر عثمان و علی و سپس کسانی که مسلمین بر آن ها اجتماع کنند یعنی معاویه و پسرش یزید و عبد الملک ابن مروان و سپس اولاد اربع اش و عمر ابن عردالعزیز . بلکه می گوید و این دوازده خلیفه ان هایی هستند که در تورات از ان ها یاد شده است ( یعنی تورات بشارت داده به یزید ) زمانی که به اسماعیل بشارت داد . 

معتقد است بیعت او صحیح و شرعی است . ولایجتمع امتی علی الضلاله 


 جز دوم  کتاب منهاج السنة ص 385 : یزید امر به قتل حسین نکرد و قصد قتل حسین را هم نداشت بلکه قصد تکریم و تعظیم او را داشت همانگونه که پدرش معاوبه به او دستور داده بود . اما حسین اصرار داشت که با حکومت او ستیز کند و پی جکومت بود  . زمانی که حسین به عراق رسید و یزیید دانست که عراقی ها او را خوار می کنند . یزید پیعام داد یا نزد من بیا و یا به وطنت برکرد اما عراقی ها مانع شدند تا او را مظلومانه کشتند و زمانی که خبر قتل حسین علیه السلام به یزید رسید بسیار ناراحت شد و همراه با اهل بیت خودش بسیار گریه کرد ویزید گفت خدا ابن زیاد را لعنت کند .اگر رحم داشت حسین را نمی کشت . 

او اصلا قبول ندارد که اهل بیت حسین را به اسارت گرقتد و می گوید که دستور دادند که به بهترین نحو اهل بیتش را تجهیز کنند . و آن هارا به مدینه فرستاد 

و اینکه می گویند زنان حسین را به اسارت گرفت و در شهرها چرخاند و سوار شتر بی جهاز کزد این دروغ و باطل است .

 


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی