مرزدار مکتب شیعه

شناخت سیره پیامبر اعظم خدا و اهل بیت ( علیهم السلام )و شیعیان

مرزدار مکتب شیعه

شناخت سیره پیامبر اعظم خدا و اهل بیت ( علیهم السلام )و شیعیان

آخرین نظرات

۳ مطلب در تیر ۱۳۹۵ ثبت شده است

بحارالانوار جلد45 صفحه 114 :

یکی از خدمتکاران ابن زیاد می گوید ، به قصر رفتم برای تمیز کردن قصر عبیدالله ابن زیاد . وقتی در حال تمییز کردن درب های قصر بودم صدای ضجه از کوچه های کوفه می شنیدم . از یکی خدمتکاران دیگر پرسیدم چه شده امروز کوفه غوغا است؟ گفت : قرار است سر یک خارجی را که بر یزید خروج کرده بیاورند . گفتم : این خارجی کیست ؟ گفت : حسین ابن علی است . می گوید : به بهانه ای از کار بیرون رفتم و شروع کردم به خود زنی و آنقدر گریه کردم تا نزدیک بود بیناییم را از دست بدهم . بیرون قصر رفتم و دنبال کاروان اسرا . دیدم چهل شتر حامل زنان اهل بیت می باشد و سوار بر یکی از شترها علی ابن حسین است که شترش بی جهاز سوار شده است . خون از شاهرگ های او جاری بود . ....... بعضی از مردم کوفه برای کودکان غذا و خرما و نان آوردند حضرت ام کلثوم نزدیک آمد و گفت : صدقه بر ما حرام است و خوراکی ها را از دست اطفال گرفت و به زمین زد . مردم گریه می کردند .....در هنگامی که ام کلثوم مردم کوفه را سرزنش می کرد ، سرهای شهدا را روی نیزه آوردند و جلوی همه سر حسین علیه السلام بود . مثل ماه صورتش می درخشید . گویا سر مطهر رسول خدا ..... محاسنش با خون خضاب شده بود و با وزش باد به چپ و راست می رفت . در این هنگام زینب متوجه سرهای مطهر شد سر برادرش را دید و سر خود را به محمل کوباند و خون از زیر مقنعه اش جاری شد 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ تیر ۹۵ ، ۰۲:۰۴
محمد صادق سهیلی

سوال : در زیارت ناحیه مقدسه آمده است : ( فلما رأین النساء جوادک برزن من الخدور ناشرات الشعور....) یعنی زمانی که زن ها اسب مجروح امام حسین علیه السلام را دیدند موهای خود را پریشان کردند و بر صورت ها لطمه زدند .... چگونه ممکن است حضرت زینب سلام الله علیها اینچنین کند ؟ آیا جایز است که یک زن موی خود را پریشان کند و بیرون بریزد در عزا ؟ایا برداشتن حجاب در عزا جایز است ؟ واین جزع و فزع با مقام حضرت زینب سلام الله علیها سازگار است ؟

پاسخ : در این عبارت نگفته است که زینب سلام الله علیها اینچنین  کرده است . در کربلا زنان متعددی از قبایل مختلف توفیق حضور داشتند و مصیبت دیده شدند . برخی زن ها با صلابت تر و مومن تر هستند و برخی کم طاقت تر طبیعتا . همه زنان حاضر در کربلا به اندازه زینب سلام الله علیهامعرفت نداشتند .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ تیر ۹۵ ، ۱۸:۱۶
محمد صادق سهیلی
جمعه, ۴ تیر ۱۳۹۵، ۰۴:۵۰ ق.ظ

عباس و انان نامه زمان

به ما می کویند اگر حزب الله دست از تروریسم بردارد با آن مشکلی نداریم. تروریسم در نظر آن‌ها یعنی همان مقاومت و حمایت از مردم بی‌گناه فلسطین و حمایت از ناموس و اماکن مقدس این امت. ما به آن‌ها سخن حضرت ابوالفضل العباس(ع) در کربلا را می‌گوییم :«به ما امان می‌دهید در حالی که مردم فلسطین امان ندارند؟ کودکان فلسطین امان ندارند؟ مبارزان فلسطین امان ندارند؟ قدس امان ندارد؟ مسجد اقصی امان ندارد؟ به ما امان می‌دهید در حالی که این مظلومان و رنجدیدگان امان ندارند؟ بشنوید ای مستکبران، لعنت خدا بر شما و بر امان‌تان.» 


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ تیر ۹۵ ، ۰۴:۵۰
محمد صادق سهیلی