مرزدار مکتب شیعه

شناخت سیره پیامبر اعظم خدا و اهل بیت ( علیهم السلام )و شیعیان

مرزدار مکتب شیعه

شناخت سیره پیامبر اعظم خدا و اهل بیت ( علیهم السلام )و شیعیان

آخرین نظرات
سه شنبه, ۱۸ خرداد ۱۳۹۵، ۰۵:۵۲ ب.ظ

مناظره علامه عسگری با مفتی سلفی


مباحثه علامه عسگری با یک عالم سلفی در مورد لعن کردن صحابه : 

یکی از علمای سلفی از من سوال کرد که چرا شیعه ها ، برخی از صحابه را لعن می کنند ، در حالی که پیامبر صلی الله علیه فرمودند : اصحاب من همانند ستارگان آسمان اند به هرکدام اقتدا کنید هدایت می شوید ؟ من به او گفتم : در سوره جمعه آیه 11 آمده است ( هنگامی که آنها (( اصحاب نبی )) تجارت یا سرگرمی میبینند خطبه های نماز جمعه را ترک می کنند وتو را ایستاده به حال خود رها می کنند ) خب اینها چه کسانی بودند که در نماز جمعه پیامبر را رها کردند ؟ آیا غیر از صحابی بودند ؟ ( در تفاسیر خود اهل سنت هست که فقط دواز ده نفر باقی ماندند ) 

در ضمن اگر حدیث داریم که پیامبر فرمودند صحابی مرا لعن نکنید ، پس چرا سب و لعن حضرت علی در بالای منابر توسط معاویه واجب شد ؟!!!

به حدی که سالیان دراز خطیب های جمعه در نماز جمعه لعن علی علیه السلام می کردند و حتی خطیب جمعه ای که در خطبه نماز جمعه لعن بر حضرت را فرامو کرده بود همان جا ایستاد و یک ساعت بر روی شتر ، حضرت علی را لعن کرد ، لذا در آن جا مسجدی به نام لعن ساختند .



نکته : قطعا بی احترامی به مقدسات اهل سنت منافی وحدت و حرام است . بحث علامه ناظر به  رد این که همه صحابی عادل هستند ،بود . و فی الجمله لعن معاندین و لو از صحابی اگر مانعی نباشد جایز وبلکه واجب است .

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۳/۱۸

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی