مرزدار مکتب شیعه

شناخت سیره پیامبر اعظم خدا و اهل بیت ( علیهم السلام )و شیعیان

مرزدار مکتب شیعه

شناخت سیره پیامبر اعظم خدا و اهل بیت ( علیهم السلام )و شیعیان

آخرین نظرات

۱۳ مطلب در خرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

چهارشنبه, ۲۶ خرداد ۱۳۹۵، ۰۵:۳۰ ق.ظ

مسجد اموی در دمشق

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ خرداد ۹۵ ، ۰۵:۳۰
محمد صادق سهیلی
چهارشنبه, ۲۶ خرداد ۱۳۹۵، ۰۵:۲۵ ق.ظ

دلیل ارادت سلفی ها به یزید بن معاویه چیست ؟


اسلام امو ی 

دلیل ارادت سلفی ها به یزید بن معاویه چیست ؟

سلفی ها در مورد یزید ابن معاویه معتقدند که :

1) شکی نیست که یزید فردی مسلمان ، اهل روزه ، متقی و مجاهدعلیه کفار بوده است . 

2) یزید از 12 خلیفه است که رسول الله فرمود : خلفا انتی اثنتا عشر ( خلفای من 12 نفر هستند که همپی از قریش هستند ) 

3 )بیعت مسلمین با یزید بیعتی شرعی و صحیح بوده است .

4) یزید هرگز قصد قتل حسین علیه السلام نکرد و اهل بیت او را اسیر نکرد بلکه اینها افعال ابن مرجانه بوده است و یزید هزگز راضی به آن نبود . 

5) لعن یزید ابن معاویه جایز نیست . 

این اعتقاد در مورد یزید ابن معاویه از سردمدار تفکر سلفی گری یعنی شیخ این تیمیه نشات می گیرد .


او در منهاج السنة جلد 2 می نویسد :  متواتر است اسلام معاویه و یزید و خلفا بنی امیه مو بنی عباس همچنین و نماز و روزه و جهاد آن ها . 

یعنی ابن تیمیه این مطلب را مفروغ عنه و واضح می داند . 

یزید از بزرگانی است که در تورات از او یاد شده است . در منهاج السنة در ج 4 می نویسد صفحه 310 : و این تصدیق ان چیزی است که نبی خبر داد که این دین عزیز است تا زمانی که 12 خلیفه از قریش حکومت کنند . این روایت در صحیح مسلم نیز هست . روایت از جابربن ثمره که  لا یزال هذا الدین منیعا و عزیزا الی اثنتی عشر خلیفة من قریش .  این دوازده نفر را ابن تیمیه اینگونه تفسیر می کند : ابوبکر عمر عثمان و علی و سپس کسانی که مسلمین بر آن ها اجتماع کنند یعنی معاویه و پسرش یزید و عبد الملک ابن مروان و سپس اولاد اربع اش و عمر ابن عردالعزیز . بلکه می گوید و این دوازده خلیفه ان هایی هستند که در تورات از ان ها یاد شده است ( یعنی تورات بشارت داده به یزید ) زمانی که به اسماعیل بشارت داد . 

معتقد است بیعت او صحیح و شرعی است . ولایجتمع امتی علی الضلاله 


 جز دوم  کتاب منهاج السنة ص 385 : یزید امر به قتل حسین نکرد و قصد قتل حسین را هم نداشت بلکه قصد تکریم و تعظیم او را داشت همانگونه که پدرش معاوبه به او دستور داده بود . اما حسین اصرار داشت که با حکومت او ستیز کند و پی جکومت بود  . زمانی که حسین به عراق رسید و یزیید دانست که عراقی ها او را خوار می کنند . یزید پیعام داد یا نزد من بیا و یا به وطنت برکرد اما عراقی ها مانع شدند تا او را مظلومانه کشتند و زمانی که خبر قتل حسین علیه السلام به یزید رسید بسیار ناراحت شد و همراه با اهل بیت خودش بسیار گریه کرد ویزید گفت خدا ابن زیاد را لعنت کند .اگر رحم داشت حسین را نمی کشت . 

او اصلا قبول ندارد که اهل بیت حسین را به اسارت گرقتد و می گوید که دستور دادند که به بهترین نحو اهل بیتش را تجهیز کنند . و آن هارا به مدینه فرستاد 

و اینکه می گویند زنان حسین را به اسارت گرفت و در شهرها چرخاند و سوار شتر بی جهاز کزد این دروغ و باطل است .

 


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ خرداد ۹۵ ، ۰۵:۲۵
محمد صادق سهیلی



شبهه : سلفی ها معتقد هستند که یکی از غلو های شیعه در مورد امیر المومنین علیه السلام این است که علی علیه السلام حتی قبل از بعثت هم بر هیچ بتی سجده نکرد در حالی که همه قریش که بعدها صحابی بزرگوار شدند به بت ها سجده می کردند . 

پاسخ : قطعا و مسلما در تاریخ است که علی علیه السلام در دامن رسول خدا تربیت شده است و همه متفق اند که خود پیامبر هرگز بتی را نپرستید پس علی علیه السلام هم که تربیت شده خاص خودش هست را هم باید نهی می کرده است .

ثانیا :  حاکم وابن أبی شیبة ونسائی در  خصائص وابن أبی عاصم در السنّة والطیالسی وأحمد در مسندش وأبو یعلى والبزار والطبرانی  ( به خصوص مسند احمد ) نقل کرده اند که بعضی ها از قبل بعثت با پیامبر نماز می خواندند که ابوذر 2 سال قبل بعثت و علی هفت سال قبل بعثت نوشته اند . وقتی علی  علیه السلام در هنگام بعثت 10 سال داشته و از 7 سال قبل نماز می خوانده دیگر مجالی برای عبادت بت ها نمی ماند 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ خرداد ۹۵ ، ۱۸:۱۲
محمد صادق سهیلی


آیه ای که در قرآن خاصتا در شان حضرت خدیجه سلام الله علیها نازل شده است :

(( وَوَجَدَکَ عَائلاً فأَغنَى )) (الضحى:8) 

کلمه" عائل" به معناى تهى دستى است که از مال دنیا چیزى ندارد، و رسول خدا (ص) همین طور بود، و خداى تعالى او را بعد از ازدواج با خدیجه دختر خویلد (علیها السلام) بى نیاز کرد، و خدیجه تمامى اموالش را با همه کثرتى که داشت به آن جناب بخشید.

تفاسیر شیعه و از اهل سنت  تفسر الثعلبی 10: 229, تفسیر الواجدی 2: 1211, تفسیر السمعانی 3: 526, تفسیر البغوی 4: 499, تفسیر النسفی 4: 345, زاد المسیر لابن الجوزی 8: 270, تفسیر الرازی 31 : 219)،

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ خرداد ۹۵ ، ۱۸:۱۰
محمد صادق سهیلی


سوال : شیطان که خودش از آتش است چگونه در آتش جهنم عذاب می شود ؟

پاسخ : 

1)ما طبیعة آتش جهنم را نمی شناسیم که آیا از سنخ آتش های همین دنیاست یا نه ؟! آ تش های دنیا می سوزاند و می میراند اما آتش آخرت می سوزاند اما نمیمیراند در حالی که می دانیم آتش جهنم داغ تر است . (( إِنَّهُ مَن یَأتِ رَبَّهُ مُجرِمًا فَإِنَّ لَهُ جَهَنَّمَ لَا یَمُوتُ فِیهَا وَلَا یَحیَى )) (طه:74)

2)از آتش بودن شیطان به معنای این نیست که دیگر نمی شود او را با آتش عذاب کرد . مگر انسان از گل نیست ، پس چگونه با سنگ و خاک می شود او را تعذیب کرد ؟؟؟

3) درست است که ماده اولیه شیطان ، آتش است اما این به این معنا نیست که به حال دیگری تحول پیدا نکرده باشد . کما اینکه ماده اولیه انسان خاک است اما به گوشت و استخوان و .... تبدل پیدا کرده است .

4 ) عذاب قیامت منحصر در آتش نیست بلکه عذاب به زمهریر هم هست ( سرما )(( لَا یَرَونَ فِیهَا شَمسًا وَلَا زَمهَرِیرًا )) (الانسان:13)

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ خرداد ۹۵ ، ۱۸:۰۶
محمد صادق سهیلی
دوشنبه, ۲۴ خرداد ۱۳۹۵، ۰۶:۰۲ ب.ظ

تاثیر اهانت به صحابه در قدرت گرفتن داعش

داعش و دیگر گروه‌های تکفیری از اهانت به برخی صحابه پیامبر سوء استفاده می‌کنند و افکار عمومی را علیه مقاومت بسیج می کنند زیرا «اگر بخواهند هزار نیرو جذب کنند، به محض نشان دادن ویدئویی از کسی که به صحابه اهانت می‌کند، تعداد جذب‌شدگانشان می شود پنج هزار نفر»

🔹نبرد، نبرد سنی شیعی نیست، آنطور که برخی تلاش می‌کنند وانمود کنند. بلکه نبردی سرنوشت‌ساز علیه نیروهای تکفیری است که حدومرزی نمی‌شناسند.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ خرداد ۹۵ ، ۱۸:۰۲
محمد صادق سهیلی
سه شنبه, ۱۸ خرداد ۱۳۹۵، ۰۵:۵۲ ب.ظ

مناظره علامه عسگری با مفتی سلفی


مباحثه علامه عسگری با یک عالم سلفی در مورد لعن کردن صحابه : 

یکی از علمای سلفی از من سوال کرد که چرا شیعه ها ، برخی از صحابه را لعن می کنند ، در حالی که پیامبر صلی الله علیه فرمودند : اصحاب من همانند ستارگان آسمان اند به هرکدام اقتدا کنید هدایت می شوید ؟ من به او گفتم : در سوره جمعه آیه 11 آمده است ( هنگامی که آنها (( اصحاب نبی )) تجارت یا سرگرمی میبینند خطبه های نماز جمعه را ترک می کنند وتو را ایستاده به حال خود رها می کنند ) خب اینها چه کسانی بودند که در نماز جمعه پیامبر را رها کردند ؟ آیا غیر از صحابی بودند ؟ ( در تفاسیر خود اهل سنت هست که فقط دواز ده نفر باقی ماندند ) 

در ضمن اگر حدیث داریم که پیامبر فرمودند صحابی مرا لعن نکنید ، پس چرا سب و لعن حضرت علی در بالای منابر توسط معاویه واجب شد ؟!!!

به حدی که سالیان دراز خطیب های جمعه در نماز جمعه لعن علی علیه السلام می کردند و حتی خطیب جمعه ای که در خطبه نماز جمعه لعن بر حضرت را فرامو کرده بود همان جا ایستاد و یک ساعت بر روی شتر ، حضرت علی را لعن کرد ، لذا در آن جا مسجدی به نام لعن ساختند .



نکته : قطعا بی احترامی به مقدسات اهل سنت منافی وحدت و حرام است . بحث علامه ناظر به  رد این که همه صحابی عادل هستند ،بود . و فی الجمله لعن معاندین و لو از صحابی اگر مانعی نباشد جایز وبلکه واجب است .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ خرداد ۹۵ ، ۱۷:۵۲
محمد صادق سهیلی
سه شنبه, ۱۸ خرداد ۱۳۹۵، ۰۵:۴۶ ب.ظ

سید حسن نصرالله : از جنگ با تکفیری ها ناراحتیم


هنگام جنگ با اسرائیل ما شاد هستیم اما در جنگ با تکفیریان سوریه غصه‌دار ولی مجبوریم و دوست دشتیم چنین نبردی اصولا صورت نگیرد و این جوانان که نمی‌دانند به خدمت چه پروژه‌ای درآمده‌اند برای آزادسازی فلسطین کمک بگیریم .

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۱۸ خرداد ۹۵ ، ۱۷:۴۶
محمد صادق سهیلی



ما شیعیان علی بن ابی طالب در جهان از فلسطین، ملت فلسطین و اماکن مقدس امت در فلسطین دست بر نخواهیم داشت. بگویید رافضی، تروریست، جنایت‌کار… هر چه می‌خواهید بگویید و ما را هر جا که یافتید و در همه‌ی جبهه‌ها و بر در هر حسینیه و مسجد بکشید اما ما شیعیان علی بن ابی طالب فلسطین را تنها نخواهیم گذاشت.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ خرداد ۹۵ ، ۱۷:۴۴
محمد صادق سهیلی


کدام یک از حرم ها ی اهل بیت (علیهم السلام ) توسط گروهی از اهل سنت تخریب شده است ؟ 1 _ امام حسن مجتبی علیه السلام در بقیع 2_ اباعبد الله الحسین در کربلا ( به غیر از تخریب های قدیمی منصور دوانیقی و  هارون الرشید ومتوکل بنی العباس )در سال 1216 قمری (200 سال قبل) هجدهم ذی الحجه وهابیها به سرکردگی سعود بن عبدالعزیز  پس از تسلط بر حجاز به کربلا یورش برده خرابی‌های زیادی به بار آورده و افراد زیادی را قتل عام کردند. وهابیون به مرقد مطهر صدمات زیادی وارد کرده و ذخائر موجود در آن جا را به غارت بردند. این حادثه به قدری تاسف بار بود که وقتی میرزا ابوطالب اصفهانی، چندین ماه پس از این فاجعه به کربلا وارد شد، تلخ کامی‌ها و آشفتگی‌های ناشی از آن را چنین گزارش کرد:


«در صحن مقدس، خون مذبوحان روان، گنبد و حجره‌های صحن از لاش مقتولین پُر بود.، شدت آن حادثه به جایی رسید که من بعدِ یازده ماه از آن وارد کربلا شدم، هنوز آن قدر تازگی داشت که به جز نقل آن، حدیثی دیگر در شهر نبود و راویان در اثنای حکایت می‌گریستند و از شنیدن آن، موها بر اندام راست می‌شد.»

3- حرم زین العابدین علیه السلام در بقیع 

4 - حرم محمد بن علی الباقر علیه السلام در بقیع 

5- حرم جعفر بن محمد الصادق علیه السلام در بقیع 

6- حرم علی ابن موسی الرضا علیه السلام در طوس در 30 خرداد 73شمسی مقارن با روز عاشورا  در قسمت بالای سر ضریح بمب گذاری کردند . 

7 - امام هادی علیه السلام در سامرا 

8 - امام حسن عسگری علیه السلام در سامرا ( 2 بار توسط تروریست‎های تکفیری در سال‌های ۱۳۸۴ و ۱۳۸۶ش ) 

یعنی از 11 امام شهید ، 8 امام قبر مطهرشان مورد تعرض قرار گرفته است . بعضی حرم ها مثل کربلا چندین بار . بقیه قبور مطهر هم با تقدیم هزاران جان شیعه مظلوم از تخریب در امان بوده است .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ خرداد ۹۵ ، ۱۴:۲۹
محمد صادق سهیلی